MEDIA MANAGEMENT

این وبلاگ در مورد مدیریت رسانه و علوم ارتباطات می باشد.
 
وظایف مدیریت رسانه در ارتباط با مخاطبان
ساعت ۱٠:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۱۱/٢٩ : توسط : بهنام رضاقلی زاده

برای داشتن مخاطبانی هدفمند مدیریت رسانه باید سیاستی مشخص را تعقیب کند تا بتواند با ارائه موضوعات مکمل در قالبهای متعدد ، موضوعات مختلف را در مخاطبان درونی کند. زمانی که اطلاعات به صورت آشفته و متضاد پخش شود تاثیر نامطلوب و معکوسی خواهد داشت. ما در جامعه با مخاطبانی مواجه هستیم که با بحران روحی و شخصیتی رو به رو هستند که مراحل اجتماعی شدنشان به صورتی یکنواخت انجام نشده ، در منزل و مدرسه ، در دانشگاه ، کوچه و خیابان با آموزشهایی ناهماهنگ مواجه هستند.

رسانه ها باید پخش برنامه های سرگرم کننده و شادی بخش را افزایش دهند تا آشفتگی ، افسردگی و اضطراب روانی را که در بین اقشار مختلف جامعه وجود دارد کاهش دهند . زیرا جامعه ای که شادتر باشد سالم تر است و خشونت کمتری در آن جامعه مشاهده می شود چنین جامعه ای است که در راه توسعه گام بر می دارد . یک جامعه شاد و پر تحرک وقتی که با مشکل رو به رو می شود می تواند بحران را به خوبی پشت سر بگذارد ولی اگر مردمان جامعه افسرده و غمگین باشند ظرفیت تحمل مصائب و مشکلات را نخواهند داشت.

مدیران رسانه باید مخاطبان کارشتناس را شناسایی کنند و از آنها بخواهند که برنامه ها را نقد کنند و بر این اساس اصلاحات لازم را انجام دهند البته منظور از کارشناسی این نیست که عده ای به قیچی کردن و چسباندن برنامه ها مشغول شوند بلکه باید مدیران و نیرو های رسانه توجیه شوند که سیاستگذاریهای رسانه چیست و چه پیامهایی می خواهد منتقل شود بعداً از این کارشناسان و متخصصان بخواهند برنامه ها را دیده و نظر خویش را ارائه دهند.

آموزش مخاطبان از کارکردهای دیگر رسانه می باشد . یک مدیر رسانه باید این مسئله را جدی تلقی کند. باید از طریق آموزش مخاطبان این ذهنیت را در آنان به گونه ای درونی کند که از برنامه های نامناسب استفتده نکنند . یکی از راههای برخورد با برنامه هایی که از ایستگاههای مختلف پخش می شود و منافی با اخلاق ، سنت و مذهب ماست ، آموزش است.