MEDIA MANAGEMENT

این وبلاگ در مورد مدیریت رسانه و علوم ارتباطات می باشد.
 
وظايف مديريت رسانه
ساعت ۱:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۱۱/۱٥ : توسط : بهنام رضاقلی زاده
  • مدیران رسانه باید تلاش کنند که با کمترین منابع بیشترین بهره وری را بدست آورند تا بتوانند اهداف و آرمانهای سازمانی را تحقق بخشند . برای مثال مدیران شبکه الجزیره با ۴۰۰ نفر کارمند و پرسنل رسانه ای را اداره می کنند که نه تنها در عرصه بین المللی تاثیر گذار است بلکه رقیبی جدی برای رسانه های معتبر بین المللی مثل CNN نیز به شمار میرود.
  • مدیریت رسانه باید با اتکا به شناخت خود اولویتها را استخراج کنند ، نیازها را بشناسند و بر این اساس برنامه ریزی کرده و تصمیم گیری کند.
  • مدیر رسانه باید سیاستگذاری درازمدت و هدفمند همراه با برنامه ریزی داشته باشد و متناسب با اهداف مورد نیاز ابزار و لوازم ، بودجه و فن آوری لازم را به خدمت بگیرد. این سیاستگذاری باید با تمام اهداف کلان اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و حقوقی جامعه همسو بوده و سطحی نباشد و همسو با نیازهایی که در جامعه مطرح است تدوین گردد. برای رسیدن به این اهداف باید تحقیق و نظر سنجی صورت گیرد و بر این اساس بین نیازهای مخاطبان و مصلحت گرایی رابطه متقابلی برقرار گردد که آیا پخش برنامه ها بر طبق مطالبات و نیازهای مخاطبان انجام شود یا نه. زیرا ممکن است مخاطبان خواسته هایی داشته باشند که با سیاستگذاریها و منافع کلان منافات داشته باشد بنابراین برای ایجاد چنین رابطه متعاملی به کارشناسان و متخصصانی نیاز است که در زمینه های مختلفی تخصص دارند و با سیاستگذاریهای ملی و بین المللی آشنایی داشته و دیدی همه جانبه به امور و مسایل دارند.
  • مدیر رسانه باید به مطالعات انتقادی و مطالعات آسیب شناسی اهمیت دهد. علمی کار کردن ، بها دادن به دانش و تحقیق ، جدی گرفتن اندیشمندان و کارشناسان و فرصت دادن به آنها از وظایف مدیرا ن رسانه است.
  • مدیر رسانه باید روحیه انتقادی و مشارکت داشته باشد. انتقاد باعث می شود که یک مدیر به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد و در جهت اصلاح امور گامهای نوینی بردارد نه اینکه این تصور را در وجود خود نهادینه کند که هر کسی از من انتقاد کند او بر علیه من است.      ادامه دارد