سایت اختصاصی بهنام رضاقلی‌زاده

این وبلاگ در مورد مدیریت رسانه و علوم ارتباطات می باشد
 
دانشگاههای Online دنیا
ساعت ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۱٢/٢۱ : توسط : بهنام رضاقلی زاده

 سالهاست که تحصیل دردانشگاههای Online در بین بسیاری از مردم رواج یافته است. تنها در ایالت متحده آمریکا بالغ بر یک ملیون نفر در حال گرفتن مدارک معتبر تحصیلی خود از این سیستمهای آموزشی در رشته هایی چون: آموزش و پرورش، پرستاری، فن آوری اطلاعات، بازرگانی، حسابداری، مهندسی نرم افزار، حقوق جزائی، مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی و سایر رشته های موجود میباشند. پیش بینی میشود که تا سال 2007 از هر 10 دانشجو یک نفر به طور تمام وقت در سیسمهای آموزشی Online ثبت نام کند. 

 مردم وقتی به سیستمهای Online آموزشی نگاه میکنند، تصور میکنند که این سیستمها به سیستم سنتی لطمه وارد میکند. ولی در کل، سیستم آموزش و پرورش در حال رشد و تکلامل است. بسیاری از افرادی که به واسطه داشتن کار تمام وقت و یا والدینی که مجبور به نگهداری از اطفال خود هستند و امکان شرکت در کلاسهای سنتی و متداول را ندارند میتوانند به راحتی از طریق اینترنت به تحصیل خود ادامه دهند. شما ممکن است که تصور کنید که سیستمهای آموزش و پرورش Online ارزانتر هستند چرا که این مراکز آموزشی قیمتهای کمتری را ارائه میدهند و دانشجویان در کلاسهای کمتری شرکت میکنند. اما چنانچه به طور کلی به این مسئله نگاه کنید درمییابید که هر دو سیستم در واقع دارای هزینه یکسانی هستند.

تحقیقات توسط صاحب نظران نشان داده است که 75% از کلاسهای Online به طور غیر همزمان انجام میگیرد. این به این معناست که دانشجویان میتوانند به راحتی با اساتید خود ارتباط برقرار کرده و در کلاس درس شرکت کنند بدون اینکه این کار را همزمان با اساتید و یا سایر دانشجویان انجام دهند. این خاصیت به ویژه برای دانشجویانی که در نقاط دیگری از جهان که دارای ساعات متفاوتی با مرکز آموزشی هستند، بسیار ارزشمند است. البته سیستمهای آموزشی Online نیز در شرایط خاصی، ایجاب میکنند که اساتید و دانشجویان همزمان وارد سیستم اینترنت شوند. این حالت بیشتر در مواقعی که کلاس حالت تکنیکی داشته مثلا واحدهای آزمایشگاهی و یا در صورتی که تجربه نمودن فرایندها و گرفتن بازتاب و نتیجه فوری ضرورت دارند، انجام میشود.

بهترین دانشگاههای Online

دانشگاه فینیکس   Web site: http://www.phoenix.edu

والدن    Web site: http://www.walden.edu

Regis University OnlineWeb site: http://www.regisonline.org

Ellis College of NYITWeb site: http://ellis.nyit.edu

American Intercontinental UniversityWeb site: http://www.aiuonline.edu

DeVry University:  Web site: www.devry.edu

eCornell University:  Website: http://www.ecornell.com

University of Maryland- University College:  Web site: http://www.umuc.edu

Strayer University:  Web site: http:// www.strayer.edu


 
برنامه‌ریزی ارتباطات
ساعت ٥:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۱٢/۱۳ : توسط : بهنام رضاقلی زاده

نخستین قدم در برقراری ارتباط موفق با مردم، شکل دادن برنامه‌ای برای انتقال پیام شما است. پیام شما موضوع شما با منظوری خاص است، مثل قانع کردن کسی برای انجام کاری یا دفاع از آن کار. این کار یعنی مجسم کردن ایده‌های‌تان به طوری که دیگران بتوانند آن ‌ها را بفهمند یا بپذیرند. برای نمونه اگر می‌خواهید شهروندان مالیات کمتری بپردازند، پیام شما می‌تواند درباره کاهش مالیات در جهت فعال‌تر کردن اقتصاد باشد. چرا خود پیام را به مردم ندهیم تا خود پیام مسیرش را طی کند؟ چون به احتمال زیاد از این کار نتیجه‌ای نخواهید گرفت. نمی‌شود سوار ماشین شد و راند بدون این‌که بدانید به کجا می‌روید، یا چه راهی را باید در پیش می‌گرفتید، وقتی به مقصد رسیدید چه باید انجام دهید، و وقتی به آنجا رسیدید با چه کسی باید دیدار کنید. این روش، تنها تلف کردنِ وقت، انرژی و بنزین است. باید در برنامه‌ریزی، بدانید که مقصدتان کجاست و چگونه به آنجا خواهید رسید – و حتی بدانید اگر با اتومبیل تصادف کنید یا اتفاق ناگواری در برنامه‌تان پیش آید، چه می‌شود. این شیوه برنامه‌ریزی، در مورد شکل دادن به پیام، قرار دادن پیام در برنامهٔ ارتباطی، ابداع فعالیتی رسانه‌ای برای انتقال پیام و ارزیابی استراتژی، وقتی پیام را به کار می‌گیرید هم باید رعایت شود. اگر ندانید که چگونه باید به مقصد برسید، به آنجا نخواهید ‌رسید. اگر مثلا می‌خواهید در روشی که دولت دارد، تغییرات اقتصادی ایجاد کنید، لازم است در مورد روش خود، این نکات را به مردم انتقال دهید: دلیل پیشنهاد خود را بازگو کنید، این که چه تأثیری و بر چه‌کسی خواهد داشت، چقدر هزینه در بر خواهد داشت یا تا چه حد هزینه را کاهش می‌دهد، چگونه می‌توانید مطلع شوید که آیا برنامه به اهدافش می‌رسد یا خیر، و چه مدت طول می کشد تا به اهدافش برسد. برنامه ارتباطی، نقشه شماست برای رسیدن به مقصد؛ فعالیت‌های رسانه‌ای به مثابه جاده‌هایی است که از طریق آن‌ها به مقصد می‌رسید.


 
ایجاد برنامه فعالیت‌های رسانه‌ای
ساعت ۱٠:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۱٢/۱٢ : توسط : بهنام رضاقلی زاده

در ایجاد فعالیت‌های رسانه‌ای ِ شما، لازم است که:

برنامه‌ای برای چگونگی دستیابی به اهداف خود تهیه کنید.

با واگذاری مأموریت‌ها، برنامه را تقسیم‌بندی کنید.

برنامه‌ای بنویسید درباره اینکه چه کسی چه کاری را و در چه تاریخی انجام می‌دهد، و مرتب این برنامه را به روزکنید.

ناظری را تعیین کنید تا مأموریت‌ها را کنترل کند تا اطمینان یابید که کار طبق برنامه پیش می‌رود.

اهداف و موعد هر کار را بر حسب نیاز تغییر دهید.

با آنان که دربرنامه درگیر هستند، جلسات مرتب داشته باشید – این جلسات همه را شامل می‌شود: از مشاور مطبوعاتی گرفته تا رئیس دفتر، برنامه‌ریز، نویسنده سخنرانی‌ها، و دستیار پارلمانی.

برنامه را به تأیید گروه برسانید.

برنامه را اجرا کنید.

از وقایع برای تقویت موضوعات بهره گیرید.

اهداف را در قوانین جای دهید.

در سخنرانی‌ها بر اهداف تمرکز کنید.

معناهای درونی گوناگون پیام خود را خطاب به شنوندگان مختلف تنظیم کنید.

از معاونان یا متخصصینِ بیرونی بخواهید تا پیامی مشابه پیام شما درباره اهدافتان بدهند.

پاسخی برای پرسش‌های خاص مقالات خبری داشته باشید، مثل چه کسی، چه چیز، کی، کجا و چرا، تا کمکی باشد به انتقال افکار شما به شکل پیامی که به آسانی فهمیده می‌شود.
در مورد این نکته آخر، آمادگی شما بسیار مهم است که به مردم بگویید:

برنامه چه هست و چه نیست.

چرا به آن احتیاج است.

چگونه بر آنان تاثیر خواهد گذاشت.

در کوتاه‌ مدت چه پیش خواهد آمد.

در درازمدت چه خواهد شد.

اوضاع با آنچه که هم اکنون می‌گذرد چه تفاوتی می‌کند.

مسئولیت دولت در برنامه جدید چیست.

موعد مقرر چه هنگام است و تغییرات کی به ‌وجود خواهند آمد.

اگر برنامه موفق نباشد چه می‌شود.

مردم چگونه از عدم موفقیت آن با خبر خواهند شد.

از مردم انتظار انجام چه عملی می‌رود.